Nezavisna Država Hrvatska

Unabhängiger Staat Kroatien - Independent State of Croatia

État indépendant de Croatie - Stato Indipendente di Croazia - Estado Independiente de Croacia


Filatelija Nezavisne Države Hrvatske 1934 - 1994 : Prodaja, razmjena, odkup od kolekcionara za kolekcionare.

Briefmarkenkunde des Unabhängigen Staates Kroatien 1934 - 1994 : Tausch, Verkauf, Ankauf von Sammler an Sammler.

 

Pročitaj više :

 

[ POČETAK ]

 

Alpenvorland Adria

Arci

Belišće

Blokovi

Boka Kotorska

Brač

Cenzura

Crveni Križ

Dopisnice

Doplatne marke

Hvar

Inselpost

Islamska zajednica

Izložba "Borba udružene Evrope na istoku"

Jugosrpksa okupacija Nezavisne Drzave Hrvatske

Katolička Crkva

Korčula

Marke emigracije

Međimurje

Njemačka narodna skupina

Njemačka vojnička udruga veterana SS "Handžar" divizije

Pečati

Pisma i FDC

Porto marke

Pošta u radnim logorima Lobor Grad i Gornja Rieka

Poštanske marke

Prihodne marke :
-
Banja Luka
-
Bjelovar
-
Derventa
-
Dubrovnik
-
Granešinska Dubrava
-
Hrvatska Mitrovica
-
Hrvatski Karlovci
-
Karlovac
-
Koprivnica
-
Kustošija
-
Nova Gradiška
-
Osijek
-
Petrovaradin
-
Plehan
-
Rajlovac
-
Ruma
-
Samobor
-
Sarajevo
-
Sinj
-
Sisak
-
Slavonski Brod
-
Slavonska Požega
-
Stara Pazova
-
Stenjevec
-
Sveta Klara
-
Sveta Nedelja
-
Šestine
-
Tuzla
-
Virovitica
-
Vrapče
-
Vrbovec
-
Vukovar
-
Zagreb
-
Zemun

Probe

Rijeka / Kupa

Sandžak

Šibenik

Službene marke

Slobodna Bosanska Hrvatska

Split

Studentski fond

Sve druge marke

Taksene marke

Trošarinski biljezi

Vojne marke

Zadar

 

Hrvatska filatelistička društva

 

Kovanice i papirnati novac Nezavisne Države Hrvatske

 

Hvar :

 

Godine 1968. prvi put se je na filatelističkom tržištu ponuđena serija pretisaka na markama Kraljevine Jugoslavije iz 1935. godine, na kojima se vidi jugo-srpski kralj Petar II. a za koje se je tvrdilo da su izdane na otoku Hvaru.

Na markama se vidi pe
čat "Hvar", no može se čitati i kao "Huar". Zato se u literaturi govori odmah o "pogrešnom pisanju" imena otoka Hvara. Izgleda da ti kritičari zaboravljaju da se, ovisno o odabranom fontu, slovo "v" malo razlikuje od slova "u" ili obrnuto! Zato se kritike ne mogu uzeti ozbiljno, da je to "pogrešno pisanje" imena otoka Hvara. Da je to onda "krajnji dokaz" krivotvorenja je apsurdno!

Osim naziva "Hvar" se vidi na markama i nova vrijednost : 1:10, 2:15, 3:10 i 4:15. Ne navodi se koja je valute novi vrijednosti. Ne znade se dali su to Dinari, Kune, Pfenningi ili Centi!

Marke se samo mogu na
ći na hrvatskoj poštanskoj dopisnici od 1 Kune te na pismu skupa sa hrvatskom doplatnoj marki u visini od 20 Kuna.

Po
što su te marke izdane na teritoriju Nezavisne Države Hrvatske ne može biti točno da se te marke deklariraju po nominali kao "Dinari" nego bi trebale biti "Kune". Dinari se nisu više od tri godine nisu koristili!

Pored gore navedenih maraka postoje i pretisci na
jugoslavenskim zračnim poštanskim markama sa istom navodnom "greškom" u imenu "Hvar".

Kao drugi dokaz falsifikata tih maraka kritičari navode datum pečata tih pisama : 6.5.1944.

Na temelju zapisa u ratnom dnevniku OKW-a poznato je da na otoku Hvaru 24. travnja 1944. godine nisu vise bili njemački vojnici.

Oba ova problema, "u" problem i pogrešan datum u pečatu su dokaz kritičarima da su te marke napravili samo nepoznati poduzetnici dugo nakon rata.

Mi to vidimo drugačije!

O korištenom fontu i sličnosit slova "u" i "v" smo već napisali.

Za nas su samo markice na pismima očigledne krivotvorine, ali zašto bi se i marke 1:10, 2:15, 3:10 i 4:15 po tim isto trebale smatrati lažnima nema nikakvog smisla.

Ako netko uzme naprimjer neku nekorištenu dopisnicu iz Nezavisne Države Hrvatske, nalijepi poštansku marku iz NDH i napravi sam neki pečat sa godinom 1946, onda taj falsifikat ne može biti dokaz da nikad nisu postojale marke iz Nezavisne Države Hrvatske od 1941-1945. godine. Naravno da ne, ali sa Hvar markama se to tako radi (ista stvar sa markama Korčule).

Ono što tako
đer govori protiv teze o fantazijskom izdanju jest činjenica da se u otisku ne spominje valuta.

Kada je fašisti
čka Italija kapitulirala, hrvatske teritorije koje je okupirala Italija automatski su se vratile Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Valuta Nezavisne Države Hrvatske bila je Kuna i stoga je trebala biti na otisku "Kuna" ili skraćenica "Kn".

Vjerojatno kako bi izbjegli diplomatske probleme, odbacili su oznaku "Kuna", a otisak u Reichsmarku bio je zabranjen sa strane OKWa.

Posljeratno navodno fantazijsko izdanje nebi imalo tih problema a nominala u Kunama bi bilo normalnije nego bez valute.

 

10 Dinar? / Kuna? na 0,50 Dinara.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 340.

20 Dinar? / Kuna? na 1 Dinar.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 341.

30 Dinar? / Kuna? na 10 Dinara.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 342.

40 Dinar? / Kuna? na 2 Dinara.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 343.

50 Dinar? / Kuna? na 2,50 Dinara.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 344.

100 Dinar? / Kuna? na 20 Dinara.
Pretisak na jugoslavenskim zračnim poštanskim markama.
Michel broj : 345.

 

 

 

 

 

 

KOMENTARI :

 

 

 

 

 

 

 [ Impressum ] [ Datenschutzerklärung ]